Comenzi online 0767.229.885

local_shipping Transport gratuit prin curier la comenzile online peste 99,00 Lei

J&J Group se rebranduiește în JJ DISPLAYS

J&J Group se rebranduiește în JJ DISPLAYS

Metodele sale au fost criticate, dar au trecut foarte bine testul timpului și au ajutat compania nu să supraviețuiască, ci să fie profitabilă.

În România există mulți patroni, dar foarte puțini manageri, iar acest lucru se vede în economia noastră. La JJ DISPLAYS am întâlnit un manager cu o viziune diferită de cea generală din piață asupra afacerii. Metodele sale au fost criticate, dar au trecut foarte bine testul timpului și au ajutat compania nu să supraviețuiască, ci să fie profitabilă. În plus, este și primul din țară care a produs ramele click și care a adus tabletele de uz comercial. Ca să nu mai vorbim de modul corect în care își tratează clienții. Toate acestea le-am aflat dicutând cu Zsolt Rudnyanszky, Managing Director la JJ DISPLAYS.

Care au fost dificultățile începutului de drum?

În acest domeniu am început ca angajat la o firmă de media și print outdoor, în România existând o singură companie care importa rame click din Germania. Pe vremea aceea, în anul 2000, nu se produceau în țara noastră. Un an mai târziu am început să aduc profile din Turcia și să produc rame click în București pe firma unui prieten. Neștiind să le debitez, am apelat la o altă firmă care ne-a făcut manopera primelor rame. Dar apoi ne-am apucat să le realizăm chiar noi. A fost o perioadă interesantă și grea pentru că lucram cu furnizori turci care voiau banii în avans și trimiteau profilele în șase săptămâni deși termenul de livrare era de două săptămâni. La primele importuri am avut ceva emoții, apoi ne-am adaptat sistemului lor de lucru. O altă experiență mai puțin fericită a fost aceea că prețul aluminiului varia în funcție de cursul de schimb, dar și de bursa internațională din domeniu care stabilește zilnic prețul acestuia. Dar în 2002 mi-am înființat propria firmă, cea pe care o am și astăzi și am continuat singur.

“Acum ne diversificăm gama de produse cu tablete interactive pentru uz comercial și suporturi pentru tablete deoarece tendința mondială este digitalizarea. Pe acest segment suntem din nou pionieri în România așa cum am fost și cu ramele click.”

Așadar, ați fost primul în România care a produs rame click.

Da, am fost primii din țară care au adus profile din aluminiu și au produs rame click. Îmi amintesc că primul client a fost un producător de țigări care a comandat o sută de rame. Mi s-a părut ceva extraordinar. Acum, aceasta este capacitatea noastră zilnică, iar în perioada aceea a durat cinci săptămâni să onorăm comanda pentru că nu aveam profile pe stoc și nici echipă mare și echipamente performante. În prezent, avem tot timpul 6.000 – 7.000 de metri de profil pe stoc deoarece durează patru săptămâni până faci importul, turcii lucrând doar la comandă și numai după ce plătești măcar avansul. În plus, comanda minimă este cuprinsă între 300 și 500 de kg în funcție de grosimea profilului.

La început existau doar două profile (de 32 și pătrat) și două produse pe care le puteam realiza (ramă și capră). În prezent, avem 18 categorii care includ sute de produse care pot fi realizate la orice dimensiune și în orice culoare. În anul 2002, atunci când am înființat firma, am pornit cu trei angajați care mai sunt și astăzi cu noi. Tot atunci, am lucrat întru-un spațiu al unui prieten, iar în 2004-2005 ne-am mutat într-un spațiu în zona Obor. Acolo am început să creștem serios și am angajat mai mulți oameni. Câțiva ani mai târziu ne-am relocat și am achiziționat un router cu care am intrat pe piața de produse din material plastic. Așa ne-am diversificat mult oferta, iar anul trecut am cumpărat hala în care activăm astăzi. Cifra de afaceri a crescut constant ajungând la 400.000 de euro în 2005 și la aproape un milion de euro în 2008. Apoi, trei ani am înregistrat scăderi, ca mai toată lumea, iar din anul 2012 suntem iar pe o creștere mică. Însă, în prima jumătate din acest an avem un plus de 30% față de perioada similară din 2014.

Ce ați făcut pentru oprirea scăderilor cifrei de afaceri?

În perioada de criza am luat măsuri pentru a contracara scăderile și am ajuns la 21 de angajați față de 36 câți eram în anul 2008. Am învățat să eficientizăm foarte bine munca, spațiul și cheltuielile. De exemplu, anul acesta am implementat un sistem de măsurare a randamentului angajaților pentru a nu avea oameni care să nu fie medii ca eficiență. Foarte important este ceea ce produce fiecare angajat și nu câți sunt. La noi producția se bazează foarte mult pe manoperă și nu pe utilaje. De aceea, investiția cea mai importantă este în forța de muncă, iar noi avem grijă de angajații noștri.

De când am început afacerea și până în prezent, programul de lucru este cuprins între 8:00 și 16:30. Am respectat întotdeauna acest program, chiar dacă nimeni nu a crezut că vom rezista prea mult cu el în România și uite că a dat rezultate foarte bune. În plus, dăm o mare importanță educației și îi cursuri pe oameni să urmeze cursuri de perfecționare. Avem și o bibliotecă aici pe care o poate folosi oricine din firmă care vrea să învețe și să fie mai bun. La fel de neîncrezătoare a fost piața în anul 2006, atunci când am introdus obligativitatea confirmării comenzii. Adică oferta noastră devine notă de comandă prin semnarea și ștampilarea ei de către client. A fost nevoie de așa ceva pentru a evita discuțiile ulterioare despre detaliile lucrării pe care le-am convenit de comun acord. A fost foarte greu, doar pentru că nu am renunțat clienții noștri s-au adaptat și am avut numai de câștigat.

Avantajul nostru în piață a fost tot timpul faptul că suntem sinceri, prompți și că ne ținem promisiunile. Acest lucru s-a întâmplat și în situațiile în care am ieșit în pierdere din cauza faptului că, de exemplu, am greșit și am dat clientului un preț mai mic decât trebuia. Ne-am asumat greșeala și am livrat la prețul respectiv, dar i-am informat despre eroare și despre faptul că data următoare nu vom mai putea susține acel preț.

Cum stați cu încasările?

Avem foarte multe comenzi de la clienți mici și mijlocii. Comanda medie la noi este de aproximativ 150 de euro. De aceea ne permitem să încasăm în avans. Iar dacă s-a întâmplat să avem probleme, trimitem datele la firme de recuperare și încetăm colaborarea cu firmele respective. Nu suntem nici bancă, nici firmă de creditare. Dacă noi ne respectăm obligațiile contractuale și cealaltă parte trebuie să facă același lucru. Asta înseamnă să faci afaceri profitabile de ambele părți. În plus, treaba reprezentanților de la vânzări este de a face bani, nu de a-i recupera. Probabil că am și pierdut clienți din cauza acestui sistem de lucru, dar suntem mulțumiți de rezultate pentru că nu mai avem probleme cu încasările. Unii spun despre noi că vindem scump, dar atâta vreme cât 90% din producție ajunge la revânzători, nu cred că vindem scump. Pot fi de acord că suntem scumpi, dar doar pentru cei care caută ieftin. Însă aceștia nu vor aprecia niciodată calitatea și promptitudinea noastră.

Simțiți vreo schimbare în piață din acest punct de vedere? Încep clienții să nu mai pună pe primul loc prețul, ci calitatea?

Cred că da. Probabil că acesta este motivul pentru care am avut o creștere atât de mare a cifrei de afaceri în prima jumătate din acest an. Încet-încet criza se duce, iar companiile nu mai caută ieftin, ci produse care sa le reprezinte și care să fie o imagine bună pentru ele. Nu mai vor să facă marketing doar cu gândul de a se încadra în buget. Noi nu am avut niciodată intenția de a realiza un produs ieftin deoarece este făcut din materiale ieftine, iar noi acordăm o atenție deosebită detaliilor tehnice, ceea ce cuprinde materia primă, soluția tehnică și manopera. În plus, un produs ieftin înseamnă și servicii pe măsură. Noi nu vrem să facem așa ceva. La noi clientul nu are voie să își care marfa la mașină pentru că i-o ducem noi, pe timpul verii oricine intră la noi primește o înghețată gratis, iar în restul anului le oferim un pix, un măr, o cafea ș.a.m.d. Sunt lucruri mărunte care contează.

Știu că vă implicați și în activități de responsabilitate socială.

La fiecare comandă donăm un leu unei asociații care dorește să construiască primul spital de oncologie și hematologie pediatrică din România. Aceasta este o campanie pe care o susținem în orice mod putem, și ca persoană fizică și juridică, le-am mai realizat și materiale. De exemplu, în fiecare lună se aleargă în parcul Herăstrău și plătește fiecare cât vrea. Facem bani, dar trebuie să mai și lăsăm ceva în urmă, nu doar hale și bani.

Ce direcție vizați pentru viitor?

În prezent suntem într-un proces de rebranduire a companiei din J&J Group în JJ DISPLAYS pentru a fi cât se poate de clar pentru toată lumea care este domeniul nostru de activitate. Vrem să mai câștigăm spațiu și vom supraetaja hala pentru că va trebui să la un moment dat să schimbăm routerul cu unul care să taie mai multe materiale. Acum ne diversificăm gama de produse cu tablete interactive pentru uz comercial și suporturi pentru tablete deoarece tendința mondială este digitalizarea. Pe acest segment suntem din nou pionieri în România așa cum am fost și cu ramele click. În plus, până la sfârșitul anului vom începe dezvoltarea unui departament de vânzări cu agenți de teren în București și apoi în toată țara, nu doar cei de birou cum am avut până acum. Iar în următorii ani vrem să exportăm piața europeană.

Tabletele nu concurează cu ramele click?

Ba da, însă într-o mică măsură. O parte dintre cei care au rame acum vor trece pe tablete, dar vor crește cei care lipesc afișe și vor ajunge la rame. În plus, nu poți umple magazinele numai cu tablele și nici investiția în ele nu se compară cu cea în rame. Iar la noi piața este încă prea puțin pregătită. Însă este de ajuns să înceapă un client mare că se vor lua toți după el, așa cum am făcut și cu ramele. Iar tabletele pot fi folosite și acolo unde nu poți monta o ramă, de exemplu la târguri și expoziții sau în showroom-uri auto unde le poți face interactive. Ele merg în paralel și se completează.