Sfaturi pentru lucrul de acasă în contextul actual
Munca la domiciliu vine cu avantaje și dezavantaje. Ce putem face pentru a o îmbunătăți?
Dacă citești aceste rânduri, înseamnă că te numeri printre cei care lucrează de acasă în această perioadă. Nici nu e de mirare, având în vedere condițiile de moment. Probabil că ai observat deja, munca la domiciliu vine cu avantaje și dezavantaje. Bineînțeles, acestea diferă de la caz la caz în funcție de stilul de muncă al fiecăruia dintre noi. Unii sunt mai productivi acasă, alții văd un randament mai scăzut. Fie că ne place sau nu, siguranța are întâietate și trebuie să ne conformăm cu această măsură. Totuși, hai să vedem ce putem face pentru a îmbunătăți condițiile pentru lucrul de acasă.
Programul pentru lucrul de acasă
Poate cea mai bună parte la acest capitol o reprezintă programul flexibil. De obicei ai de îndeplinit anumite sarcini când lucrezi. Dar de cele mai multe ori nu îți spune nimeni exact în ce perioadă a zilei să te ocupi de ele. Atât timp cât respecți termenul limită și nu încurci pe nimeni din echipă sau departament, poți lucra 4 ore dimineața și 4 ore seara de exemplu. Este strict alegerea ta.
Eventual poți să testezi mai multe situații. Poate dai un randament mai bun în cea de doua parte a zilei. Sau poate îți faci o rutina în care începi lucrul foarte dimineață și astfel îți eliberezi toată după-amiaza. Poți testa chiar și numărul orelor de somn de care are nevoie organismul tău pentru a fi mai productiv. Dacă ai posibilitatea unui program flexibil, de ce să nu profiți?
Alege-ți bine locul de unde vei lucra
Încearcă de la bun început să ai un loc stabil în casă destinat job-ului. De ce spun stabil? Pentru că e important să-ți formezi un obicei și astfel să îți antrenezi creierul pentru a corela spațiul respectiv cu un spațiu destinat muncii. Dacă te gândești la asta, este exact la fel când lucrezi la birou. Ai mica ta zonă în care trebuie să îți îndeplinești sarcinile în cele 8 ore.
Da, este mult mai ușor la birou unde nu există distrageri sau factori perturbatori. Sigur te-ai confruntat cu situații în care nu te-ai putut concentra. Ca părinte, cunoști foarte bine situațiile când cei mici sunt plini de energie și liniștea din casa ta dispare pentru câteva ore. Dacă nu faci parte din grupul părinților, poate ai o pisică și exact când te pui la laptop simte și ea nevoia să împingă mingea cu clopoței. Sau poate ești familiar cu situația în care la fix ora 8 a dimineții, vecinul tău pornește bormașina și începe lucrarea.
Cum spuneam, e mai ușor cu munca la birou, dar odată ales un spațiu optim și lucrul de acasă va da roade.
“Poate cea mai bună parte la acest capitol o reprezintă programul flexibil. De obicei ai de îndeplinit anumite sarcini când lucrezi. Dar de cele mai multe ori nu îți spune nimeni exact în ce perioadă a zilei să te ocupi de ele.”
Asigură-te că ai tot ce îți trebuie pentru lucrul de acasă
Odată ales spațiul, ai nevoie de anumite echipamente, obiecte și accesorii. Având în vedere că nu știm cât va dura această perioadă, încearcă să îți creezi un spațiu cât mai confortabil posibil. Cine știe, poate chiar te vei obișnui cu acest tip de muncă și vei continua și pe viitor după ce situația virusului se va liniști.
Pentru început, ai nevoie de un laptop (sau calculator) și de o masă. Atât. Tu decizi în continuare dacă te mulțumește masa din bucătărie sau vrei să alegi o masă de birou sau poate chiar un birou întreg. Sau dacă ești un “savvy” în domeniul tău, poate îți trebuie și două monitoare. Cum spuneam, tu decizi. Te poți consulta și cu angajatorul pentru a vedea cum te poate ajuta și el la partea asta.
În continuare, urmează să îți personalizezi puțin colțul de lucru pentru a te simți cât mai în largul tău și pentru a da un randament bun. Aici intră diferite produse și accesorii care îți ușurează munca și de multe ori fac diferența. Hai să vedem exact câteva exemple clare:
-
Suport pentru monitor – produsul oferă o vizibilitate mai bună dacă folosești un ecran cu opțiuni de reglare a înălțimii limitate. Îl poți găsi chiar aici.
-
Suport pentru tabletă – modele sunt multe, poți arunca o privire la categoria de pe site pentru a vedea care ți se potrivește.
-
Suport pentru documente – ideal pentru situațiile când nu mai știi unde ai pus foaia pe care ți-ai notat lucruri și vrei să îți organizezi spațiul. O variantă o poți vedea în acest link.
-
Tablă de scris cu creta din lemn – perfectă pentru a nota rapid orice idee înainte să o uiți. Aici găsești un model disponibil pe site.
Nu știm cum vor evolua lucrurile în viitor, așa că pentru moment cel mai bine e să te concentrezi pe cum îți poți optimiza toată experiența în ceea ce privește lucrul de acasă. Pentru mai multe produse care se pliază ideii de home office poți vizita și site-ul nostru, suntem doar la un click distanță.