Comenzi online 0767.229.885

local_shipping Transport gratuit prin curier la comenzile online peste 99,00 Lei

Marketing ONLINE vs OFFLINE

Marketing ONLINE vs OFFLINE

Diferentele dintre marketingul ONLINE & OFFLINE

Marketingul online și marketingul offline sunt doua strategii  diferite în promovarea produselor și a serviciilor.  Așa cum îți dai seama și din denumire, marketingul online folosește canalele digitale ( online ) , pe cand marketingul offline folosește tactici și canale tradiționale, fără conexiuni la internet. Aceste doua tipuri de strategii nu se exclud, ci din contra,  mixul dintre ele creaza experienta reala de brand și promovare.  Probabil ai observat că marile lanțuri de magazine îți oferă posibilitatea achizițiilor online și nu numai. Ele si-au deschis atat puncte de lucru, cat și magazine de prezentare. Același lucru îl intalnim si în sistemul financiar-bancar, unde exista acest mix între sucursale fizice, aplicații online și mai nou deschiderea de depozite online fără a deține un cont curent bancar deschis la ei. 

Sa vedem diferențele dintre ele:

              1. MARKETING ONLINE

1.1       Acces Global : oferă șanse de acces la audiență globală prin intermediul internetului folosind promovari pe motoare de cautare, site-uri, platforme de social media, aplicatii mobile, email etc

1.2       Targetare exacta: îți oferă instrumente pentru analiza și definirea cat mai exacta  a publicului tinta în funcție de multiple criterii : demografice, sex, varsta, interese etc. Astfel reușești sa iti personalizezi mesajul și să ajungi la audiența potrivită.

1.3        Masurare și Analiza: cel mai mare avantaj al marketingului online este masurarea exacta și analizarea datelor  în timp real , cea ce permite îmbunătățirea imediată a campaniilor în funcție de rezultate, KPI -uri etc ( nr vizitatori, conversii, vanzari etc)

1.4        Costuri flexibile: exista o varietate de opțiuni pentru fiecare tip de business. De la reclame platite pe diverse platforme pe care nu le deținem ( motoare de cautare , platforme social media), pana la site-uri proprii și campanii de email marketing pe care le detinem. 

 

               2. MARKETINGUL OFFLINE
 

2.1       Interactiune personala : marketingul offline se bazează pe interacțiunea directă cu clienții. Aceste interacțiuni pot avea loc la punctele de vanzare, evenimente, targuri și diferite interacțiuni directe care ajuta la creșterea încrederii.

2.2       Interacțiunea cu produsele: în magazine clienții pot vedea, atinge și interactiona cu produsele. Toate acestea experiențe pot influenta decizia de cumparare.

2.3      Relevanta locala: marketingul offline poate fi eficient pentru a atinge audienta locala, regionala, etc. 

2.4     Durabilitate în timp: Interacțiunea fizică și emoțională este și o interacțiune ajuta la crearea unei relații de încredere pe termen lung. 

Brandurile care interacționează fizic și nu doar prin rețelele de media au șanse mult mai mari de a-și crește loialitatea față de brand.